Drukkerijen: Alles wat je moet weten over deze bedrijven
Drukkerijen zijn bedrijven die analoge of digitale afdrukken afdrukken op papieren of synthetische dragers. Digitale druk Hoewel een implementatietrend is, blijft analoge druk een mobiele speler op de markt, vooral voor grotere oplages.
In dit artikel kijken we naar de verschillende soorten drukkerijen, hun diensten en wat je moet weten voordat je een drukkerij kiest.
Soorten drukkerijen
Drukkerijen zijn er in vele soorten en maten. Hier zijn een aantal van de meest waarschijnlijke soorten:
Commerciƫle drukkerijen:
Commerciƫle drukkerijen richten zich vooral op grote zaken zoals catalogi, brochures, tijdschriften en boeken. Ze zijn vaak getest om oplagen van vele duizenden exemplaren te drukken. Door hun grote formaat kunnen ze vaak voor zeer scherpe prijzen produceren, maar het nadeel is dat de kwaliteit soms lager is dan bij kleinere en gespecialiseerde drukkerijen.
Digitaal drukwerk:
Digitaal drukwerk is ideaal voor kleine oplagen in een korte periode. Het heeft geen opmaak-, plaat-, of droogtijd nodig, wat de totale kostprijs lager maakt. Digitaal drukwerk is vaak populair voor kleine tot middelgrote oplagen van print-on-demand boeken, visitekaartjes, en gepersonaliseerde direct mail campagnes.
Offset drukwerk:
Offsetdrukwerk staat ook wel bekend als de traditionele druktechniek. Bij deze techniek komt de inkt op een vergelijkbare plaat terecht en vervolgens op het papier. Het is geschikt voor hoge oplagen en levert een hoge beeldkwaliteit op. Een offsetdrukplaat kan relatief eenvoudig worden gewijzigd waardoor het mogelijk is om snel herhalingen te maken van nieuwe versies van een bestaande printjob om te maken. Een offsetdrukwerk is bij uitstek geschikt voor de productie van kranten en tijdschriften.
Diensten
Verschillende drukkerijen bieden verschillende diensten aan. basis volgen de meest waarschijnlijke:
Ontwerp- en opmaakdiensten
Sommige drukkerijen bieden opmaak- en ontwerpdiensten aan. Als je geen eigen ontwerp hebt, kun je met behulp van de ontwerpmogelijkheden van een drukkerij een professioneel kant-en-klaar ontwerp laten maken.
Zelfpublicatie
Als je een schrijver bent, kan een drukkerij je helpen bij het onderdrukken van jouw boek. Zelfpublicatie is een populaire optie voor veel schrijvers, omdat het in staat is om hun eigen boek te publiceren zonder een traditionele uitgeverij. Veel drukkerijen bieden auteursondersteuning, zoals hulp bij het ontwerp van de omslag, en andere marketingdiensten om het boek te ontwikkelen.
Directe post:
Direct mail is een soort marketingcampagne waarbij bedrijven gepersonaliseerd materiaal per post naar hun klanten sturen. Drukkerijen bieden vaak direct mail-diensten aan, die helpen bij het ontwerpen, produceren en verzenden van direct mail-campagnes. Direct mail kan een effectieve manier zijn om nieuwe klanten binnen te halen.
Waaraan denken bij het kiezen van een drukkerij
Als je van plan bent om drukwerk te bestellen, zijn er een aantal dingen waar je aan moet denken voordat je een drukkerij kiest:
Kwaliteit
Controleer de praktijk van het drukwerk van de drukkerij om er zeker van te zijn dat zij de kwaliteit kunnen leveren die je verwacht. Zo voorkom je dat je dure fouten het imago van het bedrijf aantasten. Vraag selectiemateriaal om de druk te controleren.
Ervaring
Zoek naar een drukkerij met ervaring in het produceren van het type materiaal dat je nodig hebt. Ga na of zij kunnen voldoen aan uw specifieke eisen op het gebied van papiersoorten, afdrukformaten en andere vereisten.
Prijs
Overweeg de prijs van het drukwerk. Bespreek de prijs in het begin van het proces en voorkom verrassingen achteraf.
Conclusie
Bij het kiezen van de juiste drukkerij is het belangrijk om vertrouwd te raken met de verschillende soorten drukwerk die beschikbaar zijn en de diensten die door verschillende drukkerijen worden aangeboden. Door een drukkerij te kiezen met de juiste kwaliteit, ervaring en prijs kun je ervoor zorgen dat je drukwerk van hoge kwaliteit tegen een redelijke prijs krijgt.
Ook interessant
Grafisch reclame
Het vermogen om te communiceren in grafische vorm is een modern wonder, maar grafisch ontwerp is rond voor eeuwen. Met behulp van kleur, kan een eenv ...
Lees verderRelatiegeschenken
Relatiegeschenken: een onmisbare marketingtoolAls bedrijf is het belangrijk om jezelf op de kaart te zetten en je te onderscheiden van de concurrenti ...
Lees verderPromo
Promo: De kracht van hashtag marketingAls je actief bent op sociale media, dan heb je waarschijnlijk de kracht al ontdekt van hashtags. Vooral voor be ...
Lees verder